top of page

Til skoler og virksomheder

Til virksomhee

I nedenstående kan du læse om de forskellige tilbud til skoler og virksomheder.

Foredrag og Workshops

Giv dine elever eller dine undervisere endnu flere redskaber til at nå deres mål!

Jeg skræddersyer foredrag, med eller uden workshops, for netop dine elever eller undervisere!

Jeg har allerede haft stor succes med at holde foredrag om følgende emner på danseskoler, hos danseorganisationer og til dansekonferencer/symposier:

Danseanatomi og skadesforebyggelse:  Læs mere
her.

Progressing Ballet Technique Workshop: Læs mere her.

Talentudvikling - Det meningsfulde miljø

Læs mere her.

 

Kontakt mig for flere informationer

 

“Mira var ude og holde foredrag for vores elever, og allerede næste dag kunne vi se hvordan de inkorporerede den nye viden i deres træning! Under selve foredraget havde Mira en rigtig god dialog med eleverne, som sad helt fremme på stolene for at få alle guldkornene med”
(citat: danseefterskole)

Foredrag

"Som danseunderviser kan det være svært at vide alting, selvom man gerne vil! Mira gav os ny viden og ny inspiration, som vi med det samme kunne tage med os ind i vores undervisning" 
(citat: netværk af danseundevisere)

Foredrag
Screening
Screening

Screening ved audition eller sæsonstart

Giv dine elever den bedste start, ved at udføre en professionel dansespecifik screening, ved jeres audition eller sæsonstart.

Screeningen giver jer informationer, der gør jer i stand til bedst muligt at støtte den enkelte dansers udvikling og dermed styrke og løfte niveauet, på jeres skole.

Screeningen tager ca. 7-15 min pr. elev, afhængig af hvilke informationer i ønsker inkorporeret.

Inden screeningen gennemgår vi sammen de forskellige undersøgelsespunkter, som er standardiseret ud fra de nyeste anbefalinger og forskning på området, for på denne måde at sikre at jeres behov i forhold til viden om den enkelte, opfyldes.

Resultatet af screeningen af hver enkelt elev noteres og sendes til jer seneste, dagen efter  screeningen. Ønskes der gennemgang af bestemte elever eller hjælp til at vurdere om en elev ikke bør starte på skolen/holdet, gives der vurderingen af dette efter aftale.

Kontakt mig for flere informationer.

​

​

 

 

 


Læs om screening til private her.

Screening ved audition

Præ-tåspidssko screening

Hvornår er dine elever klar til at komme på tåspidssko? Du har uden tvivl styr på, om de danseteknisk er klar, men hvad med fysiologisk og anatomisk?
Er deres knogler, led, muskler, sener, bindevæv og nervesystem klar?

Det kan den standardiserede præ-tåspidssko screening være med til at give svar på!

Screening for et hold eller en gruppe af elever, foregår på jeres danseskole eller i mine danselokaler i Odense SØ. Inden, snakker vi sammen om indhold og specifikke behov.

Selve screeningen tager 15 min pr. elev. Resultatet af den enkelte dansers screening samt anbefalinger, sendes seneste dagen efter.

Har du en enkelt elev som du gerne vil vide mere om, hvorvidt denne er klar?  Eller ønsker du at en elev får specifikke øvelser for at blive klar? 

så læs mere her.


Kontakt mig for flere informationer.

Screening
Konditest
269874997_952522555368066_515081584528808326_n.png

Konditionstest og træningsforløb

Konditionstest og træningsforløb

Ønsker du at give dine elever de bedste forudsætninger for at præstere godt og holde dem skadesfri samtidig?

Mere og mere forskning peger på at konditionstræning kan øge både præstationsevnen og nedsætte skader forbundet med overbelastning og udmattelse. 

 

Med den dansespecifikke konditionstest “DAFT”, testes dine elevers kondition ved f.eks. starten og slutningen af sæsonen. Derudover får I et kort teoretisk oplæg og to træningsprogrammer. Et program eleverne kan udføre uden for deres undervisning og et kort program med små sekvenser tilpasset de stilarter jeres elever danser, som kan udføres på timerne.

Praktiske informationer

  • Inden første test snakker vi om jeres specifikke behov, herunder stilart og ønsker. 

  • På første testdag, starter vi med et teoretisk oplæg, så eleverne forstår værdien af konditionstræning og af testen. Herefter udfører vi testen. Efterfølgende gennemgås resultater og jeg underviser i de 2 træningsprogrammer. Til første testdag skal der afsættes i alt: 3 timer. 

  • På anden testdag (ca. mellem 5-8 måneders mellemrum) udføres testen igen og der evalueres. Til anden testdag skal der afsættes ca. 2 timer.

  • Det anbefales at bruge pulsure, manuel måling kan også lade sig gøre. 


Er der ønske om sparring mellem de 2 testdage, kan dette aftales.  


Læs mere om DAFT test her.

Prætåspidsko
Konditest

Optimering af jeres talentudviklingsmiljø

I kan være skolen/organisationen hvor talenterne spirer frem - Det kræver blot at i giver dem den rette jord at vokse i !
 

Et godt talentudviklingsmiljø er afgørende for hvordan jeres elever udvikler sig og trives,, både her og nu, samt i deres videre karriere!

Forskellige paradigmer har præget talentudvikling gennem tiden. Nyeste forskning peger på,, at miljøet omkring individet er afgørende for, hvorledes dennes udvikling vokser ind i en professionel karriere!

 

Jeg hjælper jeres skole/organisation med at optimere jeres miljø, således jeres elever udvikler sig og opnå deres mål og I derigennem kan opnå jeres.

Med den nyeste viden omkring Talentudviklingsmiljøer, skræddersyer vi et forløb, der vil styrke jeres skole/organisation.

For at sikre at forløbet bliver så optimalt som muligt, kan der ikke laves en færdig opskrift, men her givet eksempler på hvordan et forløb på 6 måneder kunne se ud:

 

  1.  Indledende samtaler og forventningsafstemning. Her snakker vi om jeres mål, visioner og kerneværdier, og eventuelle udfordringer i oplever i dagligdagen. Derudover lægger vi en plan for det videre forløb.

  2. Undersøgelsesfasen: Herefter påbegynder jeg en undersøgelse af jeres nuværende miljø. Dette består af en periode, hvor jeg observerer undervisningen og interviewer både undervisere og elever. Jeg bruger redskaber fra TUM-modellen og ESPE-modellen. Undersøgelsen ender ud i en analyse af jeres nuværende miljø, som vi gennemgår sammen.

  3. Interventionsfasen: Med udgangspunkt i miljøanalysen laver vi et antal workshops f.eks. 4,  hen over en given periode. Her deltager alle undervisere (med eller uden ledelse, som det findes mest relevant), og sammen arbejder vi på de punkter, som kan forberede miljøet for jeres dansere!


Forløbene kan også være kortere eller længere, alt afhængig af jeres behov. Læs fx. om foredraget om talentudvikling - Det meningsfulde miljø.

Kontakt mig for flere informationer og book en uforpligtende samtale.

Model

Kristoffer Henriksen, Talentudviklingsmiljøer i verdensklasse, 2011 

Model

Kristoffer Henriksen, Talentudviklingsmiljøer i verdensklasse, 2011 

Kandidatafhandling
Optimering af talentmiljø
bottom of page